راستین

راستین صدای نسل من

راستین

راستین صدای نسل من

باغ بنفش منتشر شد

با سلام خدمت تمامی دوستان و یاوران عزیز 

بعد از مدتها انتظار البوم باغ بنفش منتشر شد و همکنون تمامی دوستانی که پیش خرید کرده اند البوم به دستشون رسیده هم چنین وبسایت راستین عزیز با شمایل جدید دوباره شروع به کار کرده



سه اهنگ بیتوته و همگریز و چه ها شد برای دوستان عزیز به صورت دمو منتشر شده


نظرات 34 + ارسال نظر
ehsan پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ق.ظ http://rastinmusic.blog.com

janammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
http://www.rastinmusic.blog.com
ye sar be man bezan

وحید پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ق.ظ

سلام .

دمو ها رو از وب سایت راستین دانلود کردم . حیفم اومد نیام اینجا و تبریک نگم . ترانه بی تو فوق فوق فوق زیبا بود . از لحاظ تنظیم من رو یاد کارهای حمید حامی انداخت ولی بسیار زیبا بود . ترانه ها تنظیم ها همه چی زیبا و شیرین و دلنشین . زنده باد راستین ایرج شهیار فرید زویا و تمامی کسانی که در آفرینش باغ بنفش نقش داشتند .

تشکر وحید جان
البته اسم درست ترانه بیتوته هستش به معنای توقف کوتاه

امیر عاشق ابی پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ب.ظ http://ebi-one-voi.blogfa.com

سلام مهدی جان ممنون بابت اینکه خبرم کردی
البوم کامل رو از کجا میشه گیر اورد

به زودی
البته اگر بتونی اصلش رو خریداری کنه که خوب خیلی بهتره

حسام جان نثار جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.dariush-ebi.blogfa.com

با درود به شما
وبلاگ هواداران داریوش و ابی بروز شد
با دانلود دو دکلمه از داریوش نقطه عطف صدا
و دو دکلمه از ابی آقای صدا
و بیوگرافی مختصری از سیمین بهبهانی (شاعر معاصر)
منتظر حضور گرمتون هستیم
با تشکر[گل]
خوشحالم دوباره مشغول به کار شدی و هیچ وقت دست نکشی
الان میشه رفت آلبوم رو دانلود کرد نه
راستی میه دو آهنگی که راستین تو مراسم بزرگداشت بهروز وثوقی خوند کندو و پوست شیر رو به صورت تصویری و با کیفیت خوب براید انلود بذاری متشکر میشم ازت

حسام جان در مورد اجرا در بزرگداشت اگر به پست های قبلی مراجعه کنید میتونید دانلودشون کنید

مجید جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ http://tondar20.blogspot.com

من قصدش رو داشتم البوم رو ارجینال بخرم. اما نمی دونم از کجا. شما جایی مشناسی ؟ تو ایران هست جایی اصلا ؟‌

مجید جان البوم قرار بوده که منتشر بشه امروز توی دبی
توی ایران که قابل تهیه نیست
البته از طریق I TUNS قابل خریداریست

مجید شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ب.ظ http://http://tondar20.blogspot.com

سلام

من تو ایتونز دیدم. شما لینک ایتونز رو داری ؟‌

میثم شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام خسته نباشید

لطفاً اگر میشه لینک Itunes‌رو بدین ممنون میشم لینکش رو پیدا نکردم اونجا

بله هنوز توی ایتونز منتشر نشده

مجید شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ http://tondar20.blogspot.com

ببخشید. من تو ایتونز ندیدم. فقط البوم قبلیش توی ایتونز هست.

بله هنوز توی ایتونز منتشر نشده

میثم شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:06 ب.ظ

شما خودتون آلبوم رو گوش کردین یا دارین ؟

نه هنوز‌
دوست عزیز

! یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ

خیلی عجیبه !
اگر آلبوم منتشر شده پس چرا کسی تا حالا این آلبوم رو بصورت کامل نشنیده ؟
در ضمن البوم هایی که از طریق اینترنت به فروش می رسند تمام تراک ها رو بصورت سمپل و نمونه معرفی می کنند ولی از این آلبوم فقط سه تا تراک معرفی شده !
واقعا حیلی عجیبه !
تا حالا این مدل ندیده بودیم !

اقای زلاند کنترل شدید دارند که هرچه بیشتر میزان دزدی رو کم کنند
به زودی

! دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ق.ظ

عجب دلیل قانع کننده ای !
اگر با معرفی همه تراک ها بصورت سمپل احتمال دزدی بیشتره پس به این ترتیب این آلبوم هیچ وقت نباید بطور کامل معرفی بشه چون میزان دزدی بیشتر میشه.
سایت های ویژه فروش آلبوم هم با معضل دزدی اینترنتی بخوبی آشنا هستند ولی وقتی آلبومی رو به معرض فروش می گذارند حداقل همه تراک ها رو بصورت سمپل معرفی می کنند و نه فقط سه تا تراک .
تنها نام بردن و معرفی همه تراک ها فقط بصورت سمپل چه ربطی به دزدی داره ؟ کی تا حالا تونسته از این طریق کل یک تراک رو بدزده ؟
این بهانه دزدی به هیچ وجه قایل توجیه و باورکردنی نیست.
شاید فرید زولاند تونسته باشه شما رو سرکار بگذاره ولی مردم رو نمی تونه گول بزنه.

دوست عزیز من کاری به بحث سمپل ها ندارم در باره فروش از طریق سایت های اینترنتی میگم
به این دلیل و در خصوص سنپل ها هم سمپل نیازی نیست تا وقتی که کل البوم رو میشه به صورت کامل شنید

مجید دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ http://tondar20.blogspot.com

لینک های دانلود آلبوم باغ بنفش اومده روی اینترنت. من فکر نمی کنم بتونم اصل آلبوم رو بخرم.

دوست عزیز من شرمنده ات هستم
در این باره هیچ چیزی نمیتوانم بگم

majid دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ

بدترین آلبومی که تا حالا شنیده بودم این آلبوم بود

مرسی از این که صادقانه نظرت رو گفتی
البته بیتوته و تنهایی سمج و باغ بنفش انصافا خوب بودند

Ehsan Rastinmusic دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ http://rastinmusic.blog.com

از رودکى از مولوى از اخوان از شاملو
از کى کمک بگیرم و تو رو نگه دارم بگو
قهوه ، شراب ، آبجو ، تر کن لبى هم پاى من
از خاطره ، از حادثه ، بگو گل لبخندى بزن
کنار یک وسوسه تو نزدیک یک ترانه من
کفشهاتو گم کن پشت سر ، تن پوشتو آتیش بزن
------
از دوستانى که خارج از ایران هستن ، خواهش میکنم که آلبوم رو بصورت اورجینال سفارش بدهند و بگیر
و دوستانى که در ایران هستن فقط دانلود کنن
ممنونم
http://www.rastinmusic.blog.com

mohsen_hoseini دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام...من فعلا چند تا از آهنگ ها رو گوش دادم....واقعا انتظار بیشتری داشتم....بنظر میرسه آقای زولاند با تمام احترامی که نسبت بهشون دارم باید به فکر بازنشستگی باشن....راستین هم با آهنگسازان متنوع کار کنه....یاحق

تشکر اقای حسینی

مجتبی سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

آلبوم باغ بنفش نسبت به آلبوم سیمرغ افت فاحشی داشته. به نظر من فرید زلاند به تکرار رسیده. دو کار قوی زلاند تو این آلبوم (باغ بنفش) و (تنهایی سمج) هر دو با کلام زیبای شهیار قنبری نازنین بودند. بقیه آهنگها بسیار معمولی و بعضی هم بسیار ضعیف.

البته باغ بنفش اگر اشتباه نکنم از کارهای اردلان سرفراز هست
البته فراموش نکنید که بیتوته هم واقعا زیباست با ترانه ی بسیار زیبای ایرج جنتی عطایی

میلاد سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:01 ق.ظ


سلام میگم شما اطلاعی ندارید که ترانه پروانگی چرا تو این آلبوم نیست؟ چون مثل اینکه قرار شد تو آلبوم جدید راستین باشه. حتی یه دمو هم ازش منتشر شد. اما بین ترانه های آلبوم باغ بنفش نیست.

این دمویی که تو همین بلاگ هم میتونید پیداش کنید به عنوان تیزر تبلیغاتی البوم سیمرغ پخش شد اما طبق صلاح دید اقای زلاند به تعویق افتاد و حتی در البوم باغ بنفش هم منتشر نشد و انتشارش به البوم سوم راستین موکول شد

مسعود سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ب.ظ

سلام..البوم باغ بنفشو شنیدم ولی نسبت به البوم اول خیلی ضعیفتر بود شعر دیدی چه ها شد و باغ بنفش و تنهایی سمج زیبا بود بقیه نه اهنگی که روی دیدی چه ها شد گذاشته شده بود ضعیف بود در کل به پای البوم اول اصلا نمیرسید چه از لحاظ اهنگ سازی و چه کلام ما انتظار بیشتری داریم هم از راستین و هم از فرید زولاند و به نظره من شعرهای تخیلی و رویا گونه بیشتر بخونید نه انقدر که معنای اون سخت باشه مثه شعر بیتوته که فهمش مشکله با تشکر

مرسی از لطفت مسعود

حمید سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

آلبوم فوق العاده زیبا بود و از همه لحاظ کامل و یک سر و گردن بالاتر از آلبوم های روز ایرانی هست.

آهنگسازی عالی بود. از قطعات آرام گرفته تا موسیقی های شاد و تند. این آلبوم به راحتی هر قشری از طرفداران موسیقی رو به خودش جذب میکنه که این یکی از بزرگترین حسن های اونه.

شعرها هم که بینهایت زیبا بود و با وجود استادانی که پشت اون بودند غیر از این هم انتظار نمیرفت.

راستین هم عالی بود و نشون داد که برازنده چنین افراد بزرگی هست.

۱-آهنگ بیتوته با شعری کاملا جدید و اجرا زیبا راستین عالی بود.

۲- بی مثال هم در غالب یک موسیقی شاد خیلی خوب بود ولی نکته برتر اون نسبت به موسیقی های 6.8روز شعر بسیار زیبای اون بود که در بسیار نوآورانه بود.

۳-نجوا هم که آهنگ بسیار حرفه ای داشت و شعری حرفه ای تر.

۴- چه ها شد هم شعری بسیار زیبا داشت و تمثیل ها و وصف های شعر بسیار زیبا بود و جالب اینجا هست که این آهنگ در حقیقت یک Intro برای آهنگ بعدی بود.

5- باغ بنفش هم که نام آلبوم است بسیار زیبا و عمیق بود. شعر اون با موسیقی آرام بسیار درگیر کننده بود.

6- همگریز یکی از قوی ترین کارهای زولاند در این آلبوم بود. موسیقی Hot با Kick های شنیدنی و ریتم خاص خود بسیار زیبا بود. راستین هم در اوج صدای خود هست.

7-شوغ مدرسه هم تقریبا شبیه به چه ها شد هست و در تن یک موسیقی شاد شعری کودکانه و ساده داره که همین سادگی زیبایی فوق العاده ای به اون داده و در مقابل چه ها شد سادگی شعر هست که زیبایی اصلی اونه.

8-تنهایی سمج هم که طبق انتظارات عالی بود. شعر استاد قنبری دیوانه کننده است. آهنگ اسپانیولی کار هم خیلی جدید و نوآور است.

9-ساقی هم که قبلا عرضه شده بود و یک بازگشت عالی از استاد زولاند به یاد هایده بود.

10-رقص در رویا یکی از محبوب ترین آهنگ های من در آلبوم قبل بود و این بار نسخه Remix اون رو در این آلبوم مشاهده میکنیم. این آهنگ تغییر زیادی نکرده ولی ای کاش ترانه زیبای پروانگی به جای این آهنگ قرار داده میشد.

باغ بنفش چنان بزرگ است که هر شب و هر روز باید در آن قدم بزنید و میوه های آن را بچشید تا به تحسین باغبانهای آن بپردازید.

تشکر حمید جان

mohsen_hoseini سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام.....آقای امیر(عاشق ابی)من هم موافقم که زولاند تو این آلبوم ضعیف کار کرده و تقریبا به اخر خط رسیده ولی لفظ(مردک)رو برای ایشون مناسب نمیدونم....همین مردک آهنگ های فوق العاده ای برای بهترین خوانندگان مملکتمون ساخته...این نامردیه که بهش بگیم مردک!!!!!

از یه منظر باهاتون موافقم
مردک درست نبود امیر

آرمان چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ

آلبوم نسبت به سیمرغ خیلی ضعیفه. هم موسیقی‌ها هم ترانه‌ها. اگه لطف کنید اسم ترانه‌سراها رو بنویسید. واقعا متاسف شدم که ترانه‌ی بیتوته سروده‌ی آقای جنتی عطاییه. نه اینکه ترانه ضعیف باشه. اتفاقا خوبه. اما تاثیرپذیری آشکاری از شهیار قنبری و یغما گلروییه. آقای جنتی همیشه زبان ویژه‌ی خودشون رو داشتن. نمیدونم چرا تازه‌گی‌ها تصمیم گرفتن شبیه دیگران ترانه بنویسن.

با نظرتون در باره اقای عطایی اصلا موافق نیستم
مخصوصا بخشی که گفتید از یغما تاثیر گرفته
البته زبان ترانه به زبان شهیار نزدیکه ام یغما بحثش کاملا جداست

مانی چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:55 ب.ظ http://mani54.blogfa.com

در مورد این که می گی برای به هم نخوردن ریتم و ملودی کلمه این جور ادا شده، اجازه بده کمی تخصصی تر بگم و این که beytooteh و bitooteh هردو هم وزنن و نیازی به عوض کردنش نیست. (من دستی تو ادبیات دارم و شعر و دستور زبانو به شکل آکادمیک یاد گرفته م). و الان که می گین بیتوته مال جنتی عطاییه، واقعاً تعجب می کنم. چون می دونم که زویا و ایرج هردو خیلی حساسن که حتماً موقع ضبط تو استودیو باشن. پس چرا این جوری شده؟ تو آلبوم بیژن مرتضوی هم به نظرم دو تا اشتباه تو اجرای ترانه های جنتی عطایی هست که فکر کنم ریشه ش نبودن ترانه سرا تو استودیوست. به هرحال این کار به نظرم تو ترانه هاش ضعیفه.

البته این فقط یه حدس بود و این که حتما همین نیست
باید دید مشکل از کجاست

مانی چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ http://mani54.blogfa.com

در مورد لحن٬ متاسفانه اردلان سرفراز تقریباْ‌ تو تمام ترانه های اخیرش یکدست بودن لحنو رعایت نمی کنه و یه ترانه٬ هم لحن محاوره ای داره هم لحن کتابی. نمونه ش ترانه های گوگوش تو آلبوم حجم سبز و ترانه سیمرغ راستینه. این مسئله به علاوه رعایت نکردن وزن٬ تو بعضی از کارای زویا هم هست. به نظرم ایرج جنتی عطایی هم تو کار با هنرمندای نه چندان قدیمی و بعد از انقلاب حساسیت قدیمشو نداره و انگار که چرک نویساشو می ده به اونا. نمی دونم ریشه این کار چیه٬ اما حیفه که استعدادهایی مثل راستین٬ اون قدر که باید جدی گرفته نمی شن و انگار بیشتر به عنوان بازاریابی بهشون نگاه می شه. این بین به نظرم شهیار قنبری کار خودشو ادامه می ده و همچنان تجربه های جدید تو کارای جدیدش میاره که البته در اون مورد هم نمی شه مثل قبل کاراشو با تضمین قشنگ بودن گوش داد.
منم منتظر بیرون اومدن کار جدید ابی هستم که ببینم این بزرگان که روز اسمشون تضمینی بود برای خرید یه آلبوم٬ با یه خواننده قدیمی چی کار کرده ن. همین طور منتظر شنیدن کارای جدیدتر ایرج جنتی هستم که با مهرداد آسمانی کار می ده. امیدوارم اون ها دست کم خوب باشه و منسجم.

بله خوب زمانه خیلی عوض شده

mohsen_hoseini چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام....آلبوم فوق العاده زیبای داریوش به نام انسان منتشر شد

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

مهدی جون بعید میدونم. چون اگر Beytooteh خونده میشد اصلا ریتم تغییر نمی کرد.

محمود چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:55 ب.ظ

اگه به صورت صحیحش که همون beytooteh باشه اجرا می‌ شد، ریتم و ملودی به هم نمی خورد. هیچ مشکلی پیش نمی اومد. واقعاً حیف که ترانه ای به این زیبایی رو اشتباه اجرا کرد.

مانی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ق.ظ http://mani54.blogfa.com

پروانگی رو هم گوش دادم.
hamraYe bad rafteyi
به جای
hamraHe bd rafteyi
!!!
تو رو خدا اینا رو بهشون انتقال بدین.

دوست عزیز
ویرایش در اشعار توسط خواننده و یا اهنگساز به وفور رخ میدهد

مانی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ http://mani54.blogfa.com

ای آقا٬ شما چه اصراری دارین که برای اشتباه اینا دلیل بتراشین. اینا دقت نمی کنن. خیلی هم ساده ست؛ سواد دقت کردن ندارن (هم خواننده، هم تنظیم کننده ای که تو استودیو باهاشه. متاسفانه به احتمال زیاد، ترانه سرا هم تو استودیو نبوده. چون دیگه تو سواد ترانه سراهایی مثل این چهارتا نمی شه شک کرد). این که به جای «همراه باد رفته ای» می گه «همرای باد رفته ای» به جز بی سوادی دلیلی نداره. شعر یا متن رو ویرایش می کنن که غلطاشو اصلاح کنن یا احیاناً وزنو به فراخور موسیقی عوض کنن. اما نه برای این که یه کلمه درستو به یه کلمه غلط بدل کنن!!! وقتی به جای beytooteh می گه bitooteh، خب به جز عدم آشنایی با فارسی، دلیل دیگه ای داره؟ مثل اینه که مثلاً داریوش بیاد به جای cheshme man بخونه choshme man! خب، این ویرایشه؟!! عجیبه اصرار شما برای پوشوندن اشتباه ایشون. به جاش اگه به عنوان یه طرفدار بهش دسترسی دارین، بگین که این اشتباهاتو مرتکب شدن که تو آلبومای بعدی دوباره تکرار نکنن.

احسان پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ

اگه امکان داره در مورد اینکه کدوم ترانه سروده کدوم ترانه سراس اطلاع رسانی کنید. ممنون

مانی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ق.ظ http://mani54.blogfa.com

زویا زاکاریان رو مطمئنم: چه ها شد (خود زویا بهم گفت)
و این جور که تو نظرات این پست این وبلاگ نوشته ن:
ایرچ جنتی عطایی:‌ بیتوته
شهیار قنبری: باغ بنفش - تنهایی سمج
نمی دونم که آیا جنتی عطایی بازم ترانه داره تو این آلبوم یا نه.

محمود جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ

من با نظر آقای مانی مخالفم.

ایرج جنتی عطایی بیشترین تلاش رو می کنه که ترانه هاشو به هر کسی می ده اون ترانه ها زیبا و بی عیب و نقص باشن. حالا چه اون ترانه رو به راستین بده چه به رامش و شکیلا و عارف.
بقیه ی ترانه سراهای مطرح مثل زویا و شهیار و اردلان هم کمابیش همین طور هستن. ولی ایرج بیشتر این مسئله رو رعایت می کنه. مثلا ترانه هایی که شهیار به شهره و داود بهبودی داده با استانداردهای شهیار خیلی فاصله دارن. ترانه ای که اردلان به امید داده (یا به قول امید ، فرید زلاند به امید داده) هم همینطور.

آرمان جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:43 ب.ظ

این اشتباه خوندن ترانه‌ها برای بار اول نیست که تو کارهای زولاند اتفاق می‌افته.
نمونه‌ها:
ترانه‌ی عطر تو-شهیار قنبری-ابی
تو ای باغ پر از برگ و پر از خواب ستاره...
به اشتباه اجرا شده
تو این باغ پر از برگ و پر از خواب ستاره...
ترانه‌ی سیمرغ-اردلان سرفراز-راستین
که البته اشتباه مشترک زولاند و سرفراز است که پرنده‌ی اساطیری ققنوس رو با سیمرغ اشتباه گرفته بودن و متاسفانه نه تنها اشتباه‌شون رو اصلاح نکردن که اون رو توجیه کردن
ترانه‌ی جست‌وجو- اردلان سرفراز-ابی
خانه‌ام گل‌خانه‌ی یأس است...
که به اشتباه اجرا شده
خانه‌ام گل‌خانه‌ی یاس است...
که ابی بعدها در کنسرت‌ش این اشتباه رو تصحیح کرد.
ترانه‌ی باغ بنفش هم سروده‌ی اردلان سرفراز است نه شهیار قنبری.

در باره اشتباهات شکا درست میگید
اگر دقت کنید توی شنسنامه ی البوم هم همین رو نوشته

مانی شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ http://mani54.blogfa.com

اشتاباهات ترانه «چه ها شد»:
- «نه به گریه های ابره» که به اشتباه خونده شده: «نه به گریه های ابر و ...»
- «به چه محشر غریبی مبتلا شد»‌ که به اشتباه خونده شده: «به چه محشر غریبه مبتلا شد».
ظاهرا قرار آقای زلاند با ترانه سراها این بوده که قبل از چاپ آلبوم اون رو برای غلط گیری بده به ترانه سراها که این کارو نکرده و سریعا آلبوم رو داده بیرون که این افتضاح از آب دراومده. به نظرم ما که طرفداراشونیم باید تو فیس بوک و اینا خیلی گسترده این مطلب رو به گوششون برسونیم که تو آلبومای بعدی تکرار نکنن.

سیاوش-siavash یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ

راستین عزیز،منو یاد ابی میندازه
در ضمن من از طرفداران ابی هستم و راستین هم مثل ابی عالی می خونه و من برای ایشون آرزوی موفقیت می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد